29 Temmuz 2014 Salı

William Shakespeare Romeo ve Juliet

     



           Romeo ve Juliet

     William Shakespeare
       
           Bu ara resmen bir rehavet çöktü üzerime e bayram da araya girince tamamen ihmal ettim kitaplarimi.Bu gün tekrar bir dönüş yapayım dedim.Malum bu ay Shakespeare ayiydi bende hem okuması zevkli olur hem hızlı biter diye yazarin bu ay ikinci kitabını okudum.
        E malum bu hikaye hepimizin çok aşina olduğu acıklı bilindik bir hikaye.
 Bu hikayeyi yıllardır neredeyse tüm lise dizilerinde izledik.Aşk sahnelerini hep başrolde ki oyuncuların hem kendi aşkları hem de kahramanlarımızın aşklarını anlattıkları için hep yarım yamalak izlemisizdir.
   Fakat benim Romeo ve Juliet le asıl tanışmam açıkçası AŞIK SHAKSPEARE filmiyle olmustu.
  Başrolde ki oyuncuların uyumu.Romeo Juliet vari aşkları Shakespeare n filimde evliyken esas kıza aşık oluşu esas kızın başka biriyle zorla evlendirilmeye çalışılması falan ilgimi tamamen çekmişti.Ve o zaman hikayenin neredeyse tamamını izlemiş olmuştum.Hatta flmi birden fazla kez izledim ve her izlediğim de ayrı bir keyif aldım. Mesela Romeonun ilk Roseline aşık olduğunu orda öğrendim.

   AŞK BASIMIZA BELAAAAAA.
 Ah iste bu aşk için soylenebilecek en doğru cümlelerden biri.Bu kadar talihsizlik olur mu?
 Bu kadar şanssızlık. Ah güzel Juliet ne kadar da bedbahtmissin.Nasıl da şanssız. Bu kadar büyük bir sevgi için bu kadar çok üzüntü.
   Keşke hiç bir seven ayrılmasa da hep kavussalar.Ama o zaman da bu hikayeler hiç ortaya çıkmazdı demi.Herkes mutlu mesut  yaşardı.
  Tabiki boylesine bir üstadı yorumlamak benim haddim değil. Sadece herkesin okumasi ve Aşık Shakespeare izlemesi gerektiğini düşünüyorum.

  AH ROMEO GERÇEK AŞKIN SAVAŞÇISI SENMISIN YOKSA GÜZEL JULİET MI????yazar aylari için

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder