19 Temmuz 2014 Cumartesi

İçimde kızıl bir gül gibi

İçimde kızıl bir gül gibi
Ayşe kulin
Everest Yayınları
     

       Beni ne kadar seviyorsun diyorsun ya
       Iste okadar diyorum
       Dibi kadar cehennemin
       Tavanı kadar sokağın

Iste bu satırlar bana aski nazimla anlatan dizeler.Bir erkek bir kadını nasıl boylesine sever ve böyle bu tutkuya sahip olur.Ask ve memleket sevdasini bu kadar güzel bu kadar tutkulu yazan nazim malesef erkeklere karsi tüm bakış açısımı değiştirmisti.Bu kitabı ilk kez lisedeyken okumuştum ve ozamanda çok sevmistim. Tekrar okumayı istediğim bir kitapti ve puniccianin okuduğunuz bir kitabi tekrar okumak kategorisi olunca benim seçimim bu kitap oldu.Hem bana aşkı tanitan nazimi hemde en sevdigim yazari bir arada okuma fırsatım oldu böylece.
 Her dizesinde hem memleket hem ask ancak bu kadar anlatılır.
    O mavi gözlü bir devdi.
    Minnacik bir kadın sevdi.
    Kadının hayali minnacik bir evdi,
                              Bahcesinde ebruliii
                                       Hanımeli
                             Acan bir ev.




Ben yanmasam sen yanmasan biz yanmasak
Nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa.


Iste tum bu dizeler ve daha niceleri siir sevmeyen beni bile baglayan bir şair. Zaten bu yuzden tekrar okumak istemiştim ve bundan dolayi tabikide puanim 10 uzerinden 10.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder