19 Temmuz 2014 Cumartesi

18.yy edebiyatından sadakat

Sadakat
Voltaire
Gece Kitaplığı
 18.yy edebiyati için seçimim olan voltaire nin sadakat kitabını internetten tanıtım bülteninde ki yazıya dayanarak almıştım ama beklediğim gibi çıkmadı.Aslinda bir aşk kitabı bekliyordum.Çünkü o dönemdeki  aşk hikayeleri bana hep çok güzel gelmistir.Ve kitabin adiyla tanitim bultenindeki yazi bana bunu cagristirmisti.O donem benim icin hep gercek ve saf aşkın yaşandığı dönemler olarak gelmistir.Ama bu kitap daha çok binbir gece masallarrindan iki geniş hikaye tarzinda anlatılmış hem aşk hemde iyilik yaptığın zaman başına gelen bir sürü kötü olayı ve sonrasında muradına ermeyi anlatılıyor. Hatta ilk hikayede Hz.Musa ve Hz.Hızır(as)arasında gecen kissayi farkli bir sekilde kahramana uyarlayip anlatmış. Klasik edebiyatı sevmeme rağmen açıkcası bu kitabi pek sevmedim.Binbir gece masallarini aslinda cok sevmistim ama bu kitap bana hitap etmedi. Bu nedenle bu kitap için puanim 10 uzerinden 3.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder