21 Temmuz 2014 Pazartesi

Yüzbaşının Kızı

Yüzbaşının Kızı
Aleksandr Puşkin
Iletisim yayınları

     19.yy icin benim tercihim Aleksandr Puşkin oldu.Zaten uzun zamandır bu kitabi okumayı istiyordum. Bu sayede bunu okumak icin de fırsat buldum.Rus edebiyatı genel olarak benim sevdiğim bir türdür.
   Puskin bu kitapta bize memleketini çetelerden korumaya çalışan bir subayın aynı zamanda yüzbaşınin kızına olan aşkını da anlatıyor. Klasik olarak bu kitaptada bir kötü adamımız var ve karekterleri her türlü zorluğa sürüklüyor. Hatta bir bölümde Grinev sevdiği kiz için yazdığı şiiri dost bildiği şvabrine gösteriyor. Ve ardından su cümleleri yazıyor.
        Yeteneğime değer vermesini beni ovmesini bekliyordum.Oysa genelde hoşgörülü olan şvabrin kararlı bir tavırla şiirimin hiç de güzel olmadığını söyleyince çok şaşırdım.
       Can sıkıntımı saklamaya çalışarak:
       -Neden? Diye sordum.
        -Çünkü dedi böyle şiirleri ancak benim öğretmenim Tredyakovski yazardı. Senin bu şiirin de onun aşk şiirlerini anımsattı bana.

Ve sonrasinda Grinevin sevdiği kızı karalamaya başlıyor. Bunun sonrasında kahramanlarımız bir düelloya girisiyorlar..Bu da onların savaşında ki ilk kavgaları oluyor böylece.

    Klasikleri her zaman sevmisimdir.Bu yüzden puanim 10 uzerinden 8
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder